11. - Nejlevnější benzín !!! 15Kč za litr !!!

04.10.2015 20:27

Nejlevnější benzín - 15 korun za litr
"Litr benzínu zlevňuje na 15 korun!!!" o tom se včera dohodli benzinky Shell, Aral, OMV a Benzina. Uzavřeli tak kartelovou dohodu, která bude platná pro příští desetiletí. Počítají s tím, že se připojí i další společnosti. "Bylo už dost drancování kapes motoristů, je na řadě jim ulehčit život," konstatoval jeden nejmenovaný zdroj.
Ruce bychom dnes těmto benzinkám zulíbali, kdyby tak učinili. Avšak našinec, izolovaný od veškerého dění po dobu více než třiceti let (jakýsi hibernatus), kdyby to spatřil, tak by zesinal (jeho psychika by měla základnu 2,10 Kčs za litr).

Čím větší samozřejmosti, tím větší zisk při domýšlení
Že to jsou všechno samozřejmé věci, které všichni přeci znáte? Že je škoda nosit dříví do lesa? Ano, znáte. Ale - domysleli jste všechny důsledky?
Já vám těď popisuji, jak v příkopu u cesty, po níž životem kráčíte, leží tučný balíček stoeurových bankovek. A popisuji, jak ten balíček vypadá. Někteří z vás mohou uraženě protestovat, že přeci vědí, jak evropská stourovka vypadá a co je zač. A povýšeně jdou dál svou cestou, jako mnozí jiní. Ale pozor - dále bude řeč o tom, že se na rozdíl od většiny jiných můžeme pro ten balíček shýbnout!
Tak se shýbejme:
První kontrolní otázka pro vás - je o tom, nakolik jste začali přemýšlet a promýšlet nejelementárnější důsledky psychické teorie relativity (PTR): Jak člověku, který má plat patnáct tisíc znechutit osmnáctitisícový plat?
Jednoduše - dvěma způsoby:
a) Dát mu na tři měsíce dvacet tisíc a pak dva sebrat. Iontošťávy udělají své.
b) Způsobit, že průměrný plat v dané zemi vzroste na čtyřicet tisíc. (Hle - nová základna pro PTR je na světě.) To bude osmnáctitisícovec řvát, to bude hrozit stávkou, že?

Stěstí je krásná věc, ale jde o prachy
Druhá kontrolní otázka: Jak dobře prodávat své zboží, či službu i po velkém zdražení o 30 procent?
Nuže - zdražme o 60 procent. Vydržme pár týdnů propad v obratu, vydržme bouřlivou reakci potencionálního zákaznictva a poté polovinu původního zdražení odbourejme. Hle - výrazná sleva o 30% je na světě. To nás mají najednou všichni rádi!
Další příklady budou mít místo titulku prostě jen tajemné "X".

"X"
Sestavovala jednou (je to už pár let) jedna moje známá katalog kurzů a přednášek své vzdělávací firmy na nový rok. "Na to žádní lidé nepřijdou," pravila a šoupla do tiskové předlohy jakousi akci. "Tak proč to tam zařazuješ?" zeptal jsem se (tupě). "To je přeci jasné! Z bohaté nabídky si mnoho lidí vybere alespoň něco. Kdyby byly v nabídce jen kurzy, na které lidi skutečně chodí, tak by si z tak chudé nabídky vybrali mnohem méně."
Funkce této falešné nabídky je dvojí:
1. Vytváří dojem přetékající pestrosti. Nevybrat si nic z velmi bohaté nabídky je pro psichiku masového zákazníka jaksi trapnější než nevybrat si z pouhých tří druhů v poloprázdných regálech. Rozčilovalo mě to u některých knihkupectví - co potřebuji, to oni nemají, nejsou ani ochotni aktivně sehnat ("stavte se za 14 dní, možná od nich něco přijde"), ale hlavně musí mít pestro a plné pulty. A vyplácelo se jim to - masový zákazník na tento lep do jisté míry sedal. Já jsem byl spíše netypický, menšinový zákazník.
2. Je-li falešný produkt hodně drahý, pomáhá vytvářet v zákazníkovi psychickou základnu. Pak účinkuje už zmíněná PTR.

"X"
Jako v jedné japonské firmě nemohli prodat telefon za 5 tis. korun. Dali k tomu účelu zhotovit absolutně neprodejný pozlacený telefon za 49999 korun.
Zákazník to vidí a hrdě a znalecky prohlásí: "To bych jim nekoupil ani za polovinu!" "Máte pravdu, vidím, že se vyznáte," duje do zákazníka prodavač. "Ale," mrkne spiklenecky, "máme tady jiný přístroj, sice poněkud bez ozdob, ale funkčně srovnatelný, co do spolehlivosti také a prakticky za desetinu ceny!"
No - nekupte to za 5 tisíc, když je to desetkrát méně než nějakých 49999.
A tady už přestává legrace a začíná prosperita a vydělané desetimiliony. Firmy, používající intuitivně PTR ve své marketingové strategii, prosperují (nejn díky PTR, ale i díky ní).
Jaký máte pocit, když dřete a dřete... a na vilu s bazénem, ba na třípokojový byt v Praze a není dost peněz? Balíček stoeurovek leží kousek od vás - ano, dobře rozeznáváte potisk bankovek. Jen ukročit a shýbnout se je třeba.